دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات صنعتی

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات صنعتی

  • ۰
  • ۰

10 راه آسان برای برش انواع آهن آلات

 

امروزه فرآیند برش آهن آلات به دو شیوه انجام می‌شود، روش سنتی و روش مدرن. ما در این دانشنامه به بررسی نکات و تکنیک‌های مربوط به استفاده از ابزارهای قدرتمند و جدید برای برش انواع آهن در ضخامت‌های مختلف می‌پردازیم که باعث افزایش راندمان کار شما خواهند شد.

جهت معرفی شغل های فنی، (تراش کاری برش کاری)به سایت دیوار مراجعه نمایید.

1) برش سریع آهن

امروزه روش‌های سریع‌تر و آسان‌تری برای برش انواع آهن آلات وجود دارد، با این حال از روش‌های قدیمی مانند اره برقی نیز می‌توان برای برش آهن آلات استفاده کرد. حالا شما هر طور که راحت هستید، می توانید از این تکنیک‌ها استفاده کنید. به طور مثال، می توانید با استفاده از این تکنیک‌ها ماشین‌های سفارشی بسازید یا اینکه یک ماشین چمن زنی را تعمیر کنید. هم چنین یادگیری جوشکاری باعث افزایش خلاقیت شما در کار با برش انواع آهن می شود.

2) برش با دیسک های سایشی برنده

یک دستگاه چرخدار مجهز به دیسک سایشی برنده به خوبی می‌تواند انواع آهن از جمله پیچ و مهره، میلگرد و حتی ورق آهن را برش دهد، اما دیسک‌ها به سرعت ساییده شده و از بین می‌روند. هم چنین با استفاده مکرر از آنها قطرشان کوچک می‌شود. با این حال توصیه می‌شود از تیغه‌هایی از جنس الماس استفاده کنید که دارای قابلیت برش آهن هستند. این تیغه‌ها دوام بسیار طولانی تری داشته و سریعتر هستند. 

دیسک های سایش

تیغه‌های الماسی با قیمتی در حدود 13 تا 40 دلار در فروشگاه‌های لوازم خانگی و فروشگاه ابزارآلات آنلاین برای فروش موجود هستند.

3) برش آهن با اره‌های مدور(دایره‌ای)

اره‌های مدور (دایره‌ای)، یک ابزار عالی برای برش آهن آلات مختلف می‌باشند و قدرت برش آن به گونه‌ای است که گویا کره را با چاقوی داغ می‌برید.

برش آهن

با استفاده از تیغه برشی این اره‌ها می‌توانید آهن و فولاد با ضخامت حدود 8/3 اینچ را برش دهید. با این حال باید مراقب باشید، چرا که تراشه‌های آهنی داغ حاصل از برش آهن به همه جا پراکنده می‌شوند. وسایل ایمنی خود را ببندید، در مقابل تراشه‌ها نایستید و هر چیزی را که نمی‌خواهید با تراشه های آهنی آسیب ببینند، بپوشانید. 

تیغه های برش آهنی را می‌توانید در فروشگاه های لوازم خانگی و فروشگاه‌های ابزارآلات آنلاین نیز پیدا کنید. 

تیغه های برشی دایره‌ای دو نوع هستند: تیغه‌های دندانپزشکی ارزان‌قیمت و تیغه‌های کاربیدی که قیمت آنها از 8 تا 40 دلار می‌باشد. درضمن با اینکه تیغه‌های کاربیدی گران‌تر هستند اما طول عمربیشتری دارند. فرقی نمی‌کند که شما یک برشکار حرفه‌ای باشید یا یک تازه‌کار، به هر حال برخی از ابزارهای حرفه‌ای وجود دارند که در انجام کارها بسیار ضروری بوده و راندمان کار را بالا می‌برند.

4) برش آلومینیوم با اره زاویه‌دار

ایجاد برش‌های دقیق روی میله‌های آلومینیومی، لوله‌ها و زاویه‌دار کردن فلزات با یک اره زاویه‌دار که با استفاده از یک تیغه طراحی شده، انجام می‌شود که جهت برش فلزات غیرآهنی به کار می رود.

برش آلومینیوم با اره

اگر قسمت موتور این اره‌ها باز باشد، می‌تواند توسط تراشه‌های فلز آسیب ببیند. از این رو برای جلوگیری از آن، می‌توانید یک پارچه روی موتور بکشید تا از قسمت سیم پیچ و موتور در حین برش محافظت شود. گیره نگه دارنده نیز می‌تواند خطر پرتاب شدن تراشه ها را کاهش دهد و نگه داشتن فلز را برای برش، راحت ترکند. این نکته مهم را نیز باید در نظر بگیرید که بدون گیره پشتی، تیغه اغلب روی فلز گیر کرده و آن را از بین می برد و باعث می شود دستگاه غیر قابل استفاده باشد.

چند نکته برای ایمنی در برش آهن آلات مختلف

در عملیات برشکاری آهن آلات، تراشه‌های کوچک یا تکه‌های آهنی می تواند به اطراف پرتاب شود و ممکن است داغ یا تیز باشند. از این رو برای جلوگیری از صدماتی چون آسیب دیدگی چشم، بریدگی، سوختگی و سایر صدمات ناشی از برش آهن آلات، نکات ایمنی زیر را رعایت فرمایید:

  • اقدامات احتیاطی ایمنی چاپ شده بر روی دستگاه ها را بخوانید و رعایت کنید.
  • از عینک ایمنی، حفاظ صورت و حفاظ شنوایی استفاده کنید.
  • قسمتهای از بدن که در معرض  خطر قرار دارند را با دستکش، پیراهن آستین بلند و شلوار بپوشانید.
  • قبل از لمس قطعات برشکاری شده اجازه دهید تا خنک شوند.
  • در هنگام کار با آهن آلاتی که دارای لبه های تیز هستند، دستکش بپوشید.
  • قبل از برش، آهن را تمیز کنید.
  • هرگز در هنگام عملیات برشکاری به کسانی که در نزدیکی شما هستند اجازه ندهید کنار شما بایستند، مگر اینکه لوازم ایمنی و حفاظتی داشته باشند.

5) برش فولاد ضد زنگ با دیسک آسیابی

برش فولاد ضد زنگ با دیسک آسیایی

انواع مختلفی از فولاد ضد زنگ وجود دارد که برش برخی از آنها مشکل می باشد. برای برشکاری قطعات کوچک، یک دستگاه چرخشی مجهز به یک دیسک سایشی برنده می‌تواند نتیجه‌ی خوبی داشته و برای برش این قطعات مفید باشد. برای برش قطعات بزرگتر نیز، یک دیسک سایشی بر روی یک چرخ زاویه دار (دیسک برنده چرخان) نصب می‌شود.

6) برش با تیغه‌ی آهنی، شیوه‌ای ساده اما کاربردی

یک از راحت ترین روش‌ها برای برش فلزاتی مانند آلومینیوم، استفاده از خاصیت چکش‌خواری و نرم بودن آنها است که می‌توان با استفاده از این خاصیت برش‌های دقیقی را انجام داد. هم چنین می‌توان این تکنیک را روی سایر ورق‌های سبک یا حتی فولاد نیز استفاده کرد.

برش با تیغه آهنی

به این صورت که یک گیره را در امتداد جهت برش قرارداده و با نوک تیغه یک خط می‌کشیم. سپس چند بار ورق را به عقب و جلو تا کرده و آن را خم می‌کنیم. برای برش ورق‌های آهنی نیز می‌توان از همین شیوه استفاده کرد. 

7) برش با ابزارهای حرفه‌ای در نقاط غیرقابل دسترس

هنگامی که دسترسی به بعضی قسمت ها مشکل است، یک ابزار حرفه ای با یک تیغه تیز، می تواند مشکل را برطرف کند. به عنوان مثال، نصب مهره بر روی شیر آب ها با یک ابزار خم شونده و حرفه ای آسان است.

برش با ابزار های حرفه ای در نقاط غیر قابل دسترس

همچنین می توان از یک ابزار خم شونده برای برش لوله های لوله کشی، پیچ و مهره های اتومبیل، میخ ها و سایر اشیاء آهنی در قسمت هایی که ابزار های بزرگتر در آن جا کارآیی ندارند، استفاده کرد. فقط بایستی مطمئن شوید که تیغه در نظر گرفته شده برای برش آهن مناسب می باشد.

8) تطبیق تیغه با آهن

ابزارآلاتی که تیغه مناسب یا دیسک برشی دارند، تقریبا می توانند هر نوع آهنی را برش دهند. از این رو تنها نکته مهم در برش، تطبیق تیغه با آهن می باشد. 

تطبیق تیغه با آهن

در حالت کلی دو نوع فلز وجود دارد: آهنی و غیر آهنی؛ هر فلزی که دارای آهن باشد، فلز آهن است و به تیغه های آهنی احتیاج دارد. به عنوان مثال، پوشش بام های فولادی، میلگرد و پیچ و مهره های آهنی نمونه هایی از مصالح ساختمانی آهنی است. بیشتر تیغه ها و دیسک های برشی، برای برش فلزات غیر آهنی یا آهنی، دسته بندی شده اند.

دو مورد از فلزات غیر آهنی که نیاز به برشکاری دارند، آلومینیوم و مس هستند، علاوه بر این فلزات غیر آهنی معمولاً نسبت به فلزات آهنی نرم تر هستند.

9) برشکاری هوشمندانه به کمک اره دوطرفه

قبل از این که پشت دستگاه برشکاری قرار بگیرید، باید دستورالعمل استفاده از دستگاه را به طور کامل مطالعه نمایید و با تنظیمات دستگاه آشنا شوید تا بیشترین استفاده از دستگاه را برای برشکاری انواع قطعات داشته باشید. 

برشکاری هوشمندانه به کمک اره دو طرفه

چند مورد از نکات لازم جهت یادآوری برای کار با دستگاه برشکاری در زیر آورده شده است:
•    در صورت داشتن حق انتخاب، اره خود را تنظیم کنید.
•    با ثابت نگه داشتن سرعت اره، عمر اره را طولانی کنید.
•     تیغه ها را با توجه به ضخامت آهن مورد نظر تنظیم کنید.
•    برای دوام بیشتر تیغه ها از تیغه های دوتایی یا کاربیدی استفاده کنید.

10) برش نبشی و شبکه‌ی آهنی به کمک آسیاب

برش نبشی و شبکه ی آهنی به کمک آسیاب

قطعات آهنی و غیر آهنی را می توان با استفاده از تیغه هایی از جنس قلع برش داد، اما روش ساده تری نیز وجود دارد. به این صورت که تیغه الماسی را در قسمت زاویه دار چرخشی دستگاه ببندید و از آن مانند اره برای برش و یا سوراخکاری استفاده کنید. توصیه می شود از تیغه الماسی استفاده کنید که قابلیت برش آهن آلات را دارد، حتی بسیاری از افراد از یک تیغه الماسی معمولی برای این کار استفاده می کنند.

ابزار های دستی نیز فوق العاده هستند، چرا که هنگام استفاده از آن ها به کمک خلاقیت خود، می توان کارهایی را انجام داد که برایشان طراحی نشده اند.

  • ۹۹/۱۲/۱۹
  • آگهی رایگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی