دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات صنعتی

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات صنعتی

  • ۰
  • ۰

یکی از ویژگی های کلیدی فرآیند طرح توجیهی این است که هنگام تعریف پروژه، میزان تأثیرگذاری متقاضی بر نتیجه پروژه در حداکثرترین مقدار خود است. با این حال در فرایند مطالعه، فقط برای یک بخش کوچکی از کل هزینه پروژه می توان یک تعریف مناسب به دست آورد.

 

در طول فرآیند مطالعه، می توان گزینه های جایگزینی برای تصمیم گیری های مربوط به اینکه آیا توسعه پروژه ادامه بیابد یا خیر، و اگر قرار است ادامه پیدا کند، چه اقداماتی جهت بهینه سازی باید انجام شود را مورد بررسی قرار داد. اما با این حال، هنگامی که یک تصمیم برای ادامه، طراحی، اجرا و ساخت و ساز پروژه گرفته و آغاز شده باشد، فرصت کمی برای تغییر آن و تاثیرگذاری بر نتیجه و خروجی پروژه وجود  خواهد داشت.

 

هر مرحله مطالعه برای مالک پروژه، ارزش ایجاد می کند؛ حتی صرف نظر از چند مرحله ای بودن فرایند طرح توجیهی و جایی که مراحل مطالعه شروع می شوند و پایان می یابند و این که آیا طرح توجیهی توصیه می کند که مرحله بعدی چرخه توسعه اجرا شود یا خیر. این ارزش می تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم به وجود آید. 

 

به طور مستقیم: از طریق حصول اطمینان از اینکه فرصت های رشد و ترقی، شناسایی و توسعه یافته باشند و پیکربندی مطلوب برای پروژه نیز شناسایی و مشخص شده است.

 

 به طور غیرمستقیم: از طریق متوقف کردن و یا هدایت کردن تلاش هایی که از لحاظ فنی و یا اقتصادی، غیرعملی و امکان ناپذیر میباشد.

 

همچنین شایان ذکر است که هنگامی که یک تصمیم اخذ می شود و تلاش های مربوط به طراحی، تدارکات و ساخت و ساز آغاز می شود، صرف نظر از اینکه اجرای پروژه چقدر خوب پیش می رود، فرصت کمی برای ایجاد ارزش وجود دارد؛ بدیهی است که اجرای موفقیت آمیز و صحیح پروژه، برای ایجاد ارزش از یک مطالعه امکان سنجی خوب، ضروری است و برتری در عملیات پروژه نیز برای ارائه ارزش، لازم و حیاتی میباشد.

چرا برای کسب و کار به طرح توجیهی نیاز داریم؟ - ایـ توجیهی

با این حال، اگر اجرای پروژه ای خوب باشد اما پروژه به طور نادرست و ضعیف تعریف شده باشد، نمی تواند نتایجی مشابه با پروژه ای که صحیح و دقیق تعریف شده است، بدهد (یعنی تعریف خوب از اجرای خوب مهمتر است). به عبارتی دیگر، در هنگام اجرای پروژه، فرصت محدودی برای افزایش یا ایجاد ارزش وجود دارد. یکی از معیارهایی که باعث افزایش کیفیت فرآیند طرح توجیهی می‌شود، همین موضوع (تعریف صحیح و قوی پروژه قبل از اجرا) است.

  • ۰۰/۰۱/۲۱
  • آگهی رایگان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی