دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات صنعتی

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات

دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات صنعتی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه لیزر دو هده همراه با میز تغذیه کننده اتوماتیک CMA1610-FET/1810-FET/2010-FET

۱- دستگاههای برش سری CM میتوانند به دو هد لیزر مجهز شوند. این دو هد برای برش همزمان یک طرح بکار میروند. فاصله بین سرهد ها میتواند به صورت دستی و یا اتوماتیک تنظیم گردد
۲- این دستگاه با نرم افزارهای طراحی CAD، Corel،Gerber هم خوانی دارد
۳- قابلیت ضبط ۱۲۸ فایل، اپراتور میتواند فایلها را بدون دسترسی به کامپیوتر انتخاب نماید که این کار برای تولید انبوه بسیار مناسب است
۴- کوپلینگهای اپتیک همراه با مدار داخلی و خارجی پر سرعت وحرکت در مسیر طولانی بدون انحراف، قابلیت دستیابی ۱۲ خروجی و ۱۶ ورودی را به دستگاه داده است
۵- فاصله هد لیزر را میتوان به صورت اتوماتیک تنظیم کرد.
۶- طبق درخواست مشتری میز کار اپسیلون نیز در مدل CMA1610-FET-C قابل نصب می باشد.


لینک دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات را مشاهده کنید.


دستگاه های برش لیزری CMA1610-FET/1810-FET/2010-FET

  • آگهی رایگان
  • ۰
  • ۰
تکنولوژی برش لیزری در صنایع خودروسازی، پوشاک، چرم، چوب، سنگ و یا حتی در موسسات تحقیقاتی و مهندسی در دنیای امروزی بسیار پر کاربرد می‌باشد. صنایع مختلف با توجه نوع خدمات یا نیاز مشتریان از دستگاه‌های لیزر بهره های متفاوتی می‌برند. دستگاه‌های برش لیزری را می‌توان به دو گروه عمده صنایع فلزی و غیر فلزی مشتق کرد که هر گروه با توجه به توان و قابلیت های که دارند مورد استقاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های لیزری که در حال حاضردر بازار موجود هستند، بر خلاف نسل اولیه این تکنولوژی از دقت بالایی در برش و حک فلزات برخوردارند. برای برش و حک فلزات از دستگاه برش لیزری فایبر استفاده می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. با پیدایش این دستگاه، روش‌هایی چون به‌کارگیری سی ان سی فلزات و ساخت قالب های پیچیده که با هزینه های بالا همراه بودند کم کاربرد شده‌اند.

دستگاه لیزرفایبر به خاطر پایدار بودن و استفاده ازفیبرنوری برای ارسال اشعه لیزر از امنیت و دقت بالایی در  برش قطعات فلزی برخوردار است. ارسال اشعه از این طریق هیچ گونه پیچیدگی نخواهد داشت. به عبارت دیگر، نور در دستگاه لیزر فایبر کاملا مستقیم و متمرکز بر یک نقطه کوچک تابیده می‌شود. این به معنی بیشترین اثر در برش قطعات می‌باشد. این دستگاه همچنین، توان تولید قدرت بالایی دارد. در واقع لیزر فایبر به علت تمرکز بالا حتی با توانی در حد یک وات، قابلیت تاثیر روی مواد مختلف را خواهد داشت. بازده بالا و خشک شوندگی آسان لیزر فایبررا میتوان یکی دیگر از عوامل محبوبیت این دستگاه دانست. تنها درصد کمی از توان دریافتی را به لیزر تبدیل کنند اما نسبت تبدیل توان پمپاژ به توان خروجی در فایبر بین 80-70 درصد می باشد.

دستگاه لیزر فایبر برای حکاکی روی انواع فلز بسیار کارآمد بوده به طوری که در صنعت طلا و جواهر نیز کاربرد فراوان دارد.

برای برش و حک غیر فلزات از دستگاه لیزر CO2 استفاده می‌شود. موادی مانند چوب، چرم، پلکسی، MDF، سنگ گرانیت، سرامیک، پارچه، مقوا، کاغذ، شیشه، آینه، کائوچو، بامبو، یونولیت و ... را می‌توان با این دستگاه برش داده و یا حکاکی نمود. این تکنولوژی برای کسانی که خواهان سرعت و دقت بالا هستند، بسیار مناسب می‌باشد. کنترل این دستگاه با رایانه صورت گرفته و طرح های مورد نظر با استفاده از نرم‌افزار کرل، اتوکد و ... ایجاد و به دستگاه قرستاده می‌شوند.

دستگاه لیزر CO2 در صنایع زیر بسیار پرکاربرد می‌باشد:

1-تبلیغات- کارت ویزیت، خودکار، جاکلیدی، یادبود و...
2-صنعت چرم- کیف، کفش و ...
3-حکاکی عکس روی شیشه، پلکسی، چوب، سنگ و ...
4-کارت روسی- مقوایی، کاغذی، چوبی و...


مطالب متنوع در این زمینه را درلینک دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات مشاهده کنید.


 مناسب ترین دستگاه برش لیزر و حکاکی لیزری
  • آگهی رایگان
  • ۰
  • ۰
اگر به دنبال خرید دستگاهی هستید که جهت حکاکی غیر فلزات قصد استفاده از آن را دارید توصیه می گردد که از دستگاه های با وات کمتر استفاده شود و اگر به دنبال برشکاری هستید توصیه می گردد از دستگاه های با قدرت وات بیشتر استفاده شود.

کیفیت حکاکی با قدرت تیوب لیزر نسبت عکس دارد . یعنی هر چه قدرت تیوب لیزر افزایش پیدا کند ، از کیفیت و دقت حکاکی کاسته می شود.

اگر کار حکاکی شما بیش از برش کاری شما است ، دستگاه با تیوب حداکثر 80 وات خریداری کنید و اگر کار های برش کاری شما بیشتر از حکاکی است از دستگاه با تیوپ 130 وات به بالا استفاده نمایید. پیشنهاد ما دستگاه با تیوب لیزر 100w  Reci  است که تقریبا برای همه کارها مناسب است.

تیوب لیزر نصب شده بر روی دستگاه ها قابل تعویض و ارتقاء می باشد به شرط آنکه پاور تغدیه دستگاه نیز متناسب با تیوپ لیزر انتخاب و تغییر نماید.

سوال : آیا می توان دستگاه برش لیزر غیر فلزات را به دستگاه برش فلزات تغییر داد؟

در پاسخ باید گفت بله .با اعمال تغییرات در دستگاه های برش لیزر غیر فلزات می توان آن ها را به دستگاه لیزر برش فلزات تبدیل کرد. اما در این جا یک نکته مهم قابل ذکر است که باید بدانید با اعمال تغییرات در این نوع از دستگاه لیزر، دستگاه قابلیت حکاکی بر روی غیر فلزات را از دست می دهد.این به این معنی است که کاربرد این دستگاه تغییر یافته در مواردی است که ما نیاز به برش ضخامت بیشتر غیر فلزات و برش فلزات داریم.

در صورت استفاده از تیوب لیزر 150 وات در این نوع از دستگاه های لیزر می توان فولاد را تا ضخامت 1.5mm و استیل را تا ضخامت 1mm برش داد. در این نوع دستگاه لیزر همچنین می توان برای برش پلکسی تا ضخامت 20mm و MDF تا ضخامت 15mm بهره گرفت.

برخی از تغییرات عمده ای که می بایست در این نوع از دستگاه های لیزر اعمال کرد تا بتواند فلزات را برش دهد، تغییر هد دستگاه لیزر به هد مختص دستگاه برش فلزات است.

در این نوع هد، این امکان فراهم می شود که بتوان در راستای محور Z هم تغییر ارتفاع داشته باشیم و به عبارت دیگر، هد این نوع از دستگاه های لیزر به سیستم اتوفوکوس حین برش مجهز است که می تواند در صورت وجود فرو رفتگی و یا برآمدگی در متریال به صورت اتوماتیک تغییر ارتفاع دهد. از دیگر تفاوت های این نوع هدهای دستگاه لیزر با هدهای لیزر معمول، قابلیت اتصال شلنگ ورودی کپسول اکسیژن می باشد که موجبات برش فلز را مهیا می سازد.

امروزه اکثر تولید کنندگان دستگاه لیزر خود را با دو میز مشبک لانه زنبوری و تیغه ای ارائه می نمایند که هر میز برای یک نوع مواد کارایی خاص دارد.رایج ترین اندازه میز کار برای دستگاه های برش لیزر در کارهای تابلو سازی و خدماتی ، میز 90*130 و 130*180 سانتی متر است. میز دوم به تمام ورق نیز مشهور است. خرید کدام دستگاه بستگی به نیاز شما دارد.

اگر نوع و قطر کار شما متفاوت می باشد و می خواهید در بخش وسیعی از خدمات یا صنایع کار کنید و یا اگر قصد کار حکاکی بر روی اجسام مدور را دارید پیشنهاد می گردد دستگاه با میز کار متحرک عمودی خریداری نمایید که اندکی گرانتر از دستگاه با میز ثابت است و به راحتی می توانید هر قطعه کار با هر قطری بر روی آن قرار دهید و همچنین باید دستگاه شما توانایی نصب سیستم روتاری را هم داشته باشد.

روتاری دستگاه کوچکی است که امکان حکاکی و برش بر روی قطعات مدور را فراهم می کند.این دستگاه بر روی میز دستگاه لیزر قرار می گیرد و قطعات گرد جهت حکاکی به آن وصل می گردد. این دستگاه با گردش آرام قطعه ، امکان حکاکی بر روی آن را فراهم می کند.

ولی اگر نوع کار شما محدود به قطر و نوع خاصی است ، مثلا فقط بر روی ورق های ام دی اف و یا پلکسی گلاس 3 میلیمتر کار خواهید کرد ، لزومی ندارد هزینه اضافی جهت خرید دستگاه میز برقی پرداخت نمایید.

از فاکتور های مهم و تعیین کننده در قیمت و کیفیت یک دستگاه برش لیزر علاوه بر تیوب لیزر ، نوع مادربرد و نوع و قابلیت میز کار مورد استفاده در آن و همچنین توان سیستم خنک کننده آن ( چیلر ) می باشد.

سرعت و دقت برش و حکاکی با لیزر بسیار تابع نوع مادر برد آن است ،مادر برد های جدید دارای قابلیت هایی چون کنترل دقیق و پیش نمایش انجام کار ، صفحه نمایش رنگی و خطا یابی خودکار می باشند و همچنین به علت دارا بودن قابلیت های نرم افزاری پیشرفته ، کنترل کاربر را کمتر و سیستم به صورت تمام خودکار ، تمام مراحل و فرایند کار را کنترل می نماید.

بهترین مادربرد های بازار ایران اکنون RDC-6332G و  RDC-6442G می باشند.

نوع چیلر و تناسب قدرت خنک کنندگی آن با توان تیوب لیزر هم از عوامل تاثیر گذار در کارایی و قیمت یک دستگاه لیزر به شمار می رود. برای تیوب لیزر 80 وات به بالا از چیلر حداقل 5000 باید استفاده گردد.

از عوامل دیگر تعیین کننده یا متمایز کننده قیمت دستگاه ها ، 1- آپشن های نصب شده در دستگاه  2-مقدار تعهد و خدمات پس از فروش فروشنده 3- مقدار سودی است که واردکننده یا فروشنده برای خود در نظر می گیرد می باشد

برخی از آپشن ها و قطعات اضافی نسب شده بر روی دستگاه ها مانند "فوکوس اتوماتیک اولیه" که فقط جهت تنظیم اولیه فاصله هد با سطح کار استفاده می گردد و قادر نیست در حین کار و با تغییر قطر یا انحنا ، مجددا فاصله را تنظیم نماید ،کارایی محسوس و مهمی در دستگاه لیزر ندارند و نه تنها گاهی باعث برور اختلال در کار دستگاه می گردند بلکه باعث افزایش قیمت دستگاه نیز می گردند. لذا در خرید دستگاه بهتر است بابت آپشن هایی مبلغ اضافی پرداخت نمایید که الزاما در کار شما تاثیر محسوسی داشته باشند.


جهت پیگیری اخبار لحظه به لحظه لوازم صنعتی و انواع دستگاههای حکاکی به لینک دستگاه های حک و برش لیزری فلز و غیر فلزات مراجعه کنید.

فروشندگان و تولید کنندگان لوازم صنعتی و دستگاههای حک و برش لیزری فلز و غیرفلزات می توانند آگهی های خود را در در لینک آگهی رایگان ثبت کنند.


بهترین دستگاه برش لیزر و حکاکی لیزری غیر فلزات با قیمت ارزان در ایران
  • آگهی رایگان